#WATNOUEINDVANWINKELSVan Tellingen:
“Retail omzet wordt voor 95% in de fysieke winkel gerealiseerd”
Tijdens Retail Event 2016 vroeg Hans van Tellingen tijdens zijn presentatie aan de zaal hoeveel omzet er via Webshops wordt gerealiseerd. De zaal reageerde met percentages tussen de 8% en 22%. Feitelijk helemaal onjuist riep Hans. Het zweeft slechts rond de 5% gaf hij aan. “En bijna niemand verdient er geld mee,” voegde hij toe.

Van Tellingen was het eens met onze opmerking, dat internet daarentegen voor de retailer toch super belangrijk is, gezien het feit dat meer dan 70% van de consumenten zich op het web oriënteert voordat ze in de lokale winkel hun inkopen doen!
Hans van Tellingen heeft nu samen met enkele co-auters een boek geschreven met de overtuigende titel: #WATNOUEINDEVANWINKELS, met als pay-off:
over de zonnige toekomst van winkels, winkelcentra en winkelgebieden

Hans van Tellingen is directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo. Hij is specialist op het gebied van winkelcentrum onderzoek en -advies.

Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen laten geloven? Zal ‘internet’ leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan?
De waarheid hierover kent vele gedaanten. En is in ieder geval lang niet zo somber als menig mens denkt. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. In ieder geval ‘branchebreed’. Dus voor de sector als totaal.

In 2013 is Hans begonnen met de artikelreeks over de ‘zonnige toe-komst van de fysieke retail’. Negen artikelen later zijn deze gebundeld in het boek dat nu voor u ligt. Alle negen artikelen, die nu als hoofdstukken worden gepresenteerd, zijn voorgepubliceerd in de Shopping Centre News. En dat heeft zijn gevolgen gehad. Hans heeft inmiddels vaak in de regionale en landelijke media opgetreden om zijn positieve én realistische verhaal te vertolken.
Dit boek bevat veel feiten over hoe het echt gaat ‘met de winkels’. Veel Hosannaverhalen over de webbranche worden feilloos gefileerd. Maar het boek bevat bovenal veel praktische tips om het functioneren van winkels en winkelcentra te verbeteren.
‘Shoppen’ zit in onze genen. En winkels vormen de drijvende kracht van binnensteden. Winkels zijn dé ontmoetingsplek bij uitstek. En zullen altijd blijven bestaan. ‘The end of retail is overrated.’
Aldus de auteur.
Je kunt het hier bestellen> http://www.strabo.nl/watnoueindevanwinkels/

EnglishDutch